Skarbnica Wioski Rybackiej

Nasze projekty

Skarbnica Wioski Rybackiej

W ramach współpracy ze Skarbnicą Wioski Rybackiej przygotowaliśmy multimedialną oprawę 7 stanowisk interaktywnych. Zakres projektu obejmował m.in. aplikacje na ekrany dotykowe, wirtualną przebieralnię, czy też Magic Wall. Oprócz prac programistycznych, przygotowaliśmy także pełen content multimedialny dla aplikacji.

Rok realizacji: 2018

Zapytaj o realizację

Opis obiektu

Skarbnica Wioski Rybackiej to nowo powstały obiekt w Chłopach, łączący funkcje muzealne i edukacyjne. W budynku zgromadzone są lokalne pamiątki, związane głównie z tradycjami rybackimi. Część multimedialna ekspozycji ukazuje zagadnienia dotyczące Morza Bałtyckiego, ekologii, środowiska morskiego i turystyki.

Zakres prac

Na potrzeby projektu opracowaliśmy zestaw aplikacji multimedialnych na 7 stanowisk – w tym aplikacje na ekrany dotykowe oraz systemy dla najmłodszych, umożliwiające układanie wirtualnych puzzli. Opracowane przez nas multimedia tworzą spójną całość z główną narracją wystawy – obrazowo i interaktywnie prezentują środowisko przyrodnicze Morza Bałtyckiego oraz bogatą tradycję regionu.

W ramach projektu zrealizowaliśmy następujące elementy:

  • Magic Wall – interaktywna ściana, przedstawiająca ciekawostki dot. przyrody nadmorskiej (roślin, zwierząt, fal, wiatrów).
  • Przebieralnia – wirtualna przebieralnia, wykorzystująca technologię Kinect. Stanowisko umożliwia zwiedzającym poznanie tradycyjnych strojów rybackich i historycznych strojów kąpielowych.
  • Makieta Bałtyku – aplikacja dotykowa dedykowana na makietę Bałtyku (edukacyjną makietę Morza Bałtyckiego wykonaną w postaci podświetlanego stołu). Całość została pięknie zsynchronizowana ze światłem oraz dźwiękiem.
  • Stanowisko „Wyciąganie liny” – symulacja, dająca możliwość wyciągania ryb i ich połowu. Aplikacja zsynchronizowana z mechaniczną wyciągarką liny.
  • Stanowisko „Przechyły kutra” – projekcja multimedialna (animacja) połączona z pracą silników na makiecie kutra. Wykonaliśmy trzy stopnie falowania morza i dopasowaliśmy animacje do przygotowanej makiety.

Zakres projektu obejmował nie tylko prace programistyczne, ale także stworzenie pełnego contentu do aplikacji – kompleksowe przygotowanie informacji o Morzu Bałtyckim i jego najważniejszych elementach.

W ramach prac contentowych dodatkowo opracowaliśmy:

  • filmy – produkcja materiałów video z udziałem wieloletnich mieszkańców Chłopów i Mielna, opowiadających o historii regionu, turystach i zmianach, jakie zachodziły w ich otoczeniu w ciągu wielu lat,
  • quizy edukacyjne – przygotowanie angażujących quizów do aplikacji dla dzieci, sprawdzających wiedzę o regionie.

Wykorzystana technologia:

Aplikacje Unity 3D

Kinect

Pobierz PDF

Jeżeli zainteresowała Cię nasza realizacja, możesz pobrać ją w formacie PDF, aby wrócić do niej w każdej chwili.

  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img
  • mkd-slider-img